Köp- och leveransvillkor

 

Priser

Moms ingår i priset med f.n. 25%

 

Beställning

Efter en lagd order så får du en orderbekräftelse till angiven mailadress, är det inte nåt som stämmer så kontaktar du oss omedelbart på carsmastaren@gmail.com 

 

Betalningsalternativ

-Payson via:

Visa/mastercard

-Nordea

-Swedbank

-SEB

- Handelsbanken

- Payson Faktura - Du är 14 dagar på dig att betala din faktura

- Swish

Fraktkostnad

0-400g - 24kr

400-700g - 39kr

700g-1000g 59kr

1000g-3999g 95kr

4000g  eller mer - Fraktfritt

Leveranstid

Leveranstiden är ca 1-3 arbetsdagar (under julhandlens tid kan eventuellt leveransen dröja med 1-2 arbetsdagar)

Leveransalternativ

PostNord varubrev

Varubrevet levereras direkt till din postlåda och i de fall försändelsen är för stor för att rymmas i postlådan får du ett aviseringsmeddelande. Du hämtar då varan på ditt närmaste utlämningsställe.

PostNord MyPack Collect – Levereras till utlämningsställe

Försändelsen anländer till ditt närmaste postombud t.ex. en närliggande livsmedelsbutik och du får ett aviseringsmeddelande med information om var du kan hämta ditt paket. Paketet ska hämtas inom 14 dagar för att förhindra att det går i retur.

Hemleverans

Paketet levereras direkt till mottagren. Paketet lämnas aldrig på annan plats i porten eller på tomten.

Ditt paket är försäkrat under transporten fram till att leverans har skett.

Fraktkostnaden för hemleverans är 150kr oavsett ordervärde.

Fyll alltid i eventuell portkod eller porttelefonnummer när du kommer till kassan. OBS! Om porttelefonnumret är detsamma som ditt mobilnummer måste det ändå anges under "Portkod" vid beställning.

Upphämtning

Du kan hämta upp din order i vår butik. Vi meddelar dig så fort som möjligt när ordern finns i butiken.

Reklamation & returrätt

Vänligen kontakta vår kundtjänst om du vill reklamera en vara. Observera att din reklamation måste godkännas av vår returavdelning för att dina pengar ska återbetalas. Om det visar sig att felet har orsakats av en annan anledning än given, t.ex. slitage, kommer reklamationen inte att godkännas. Vår returavdelning kommer då att kontakta dig.

Det är alltid garanti på de produkter du köper (förutom lösa produkter). Om man kan påvisa fabrikationsfel på produkten så får man alltid nya delar/vara, däremot gäller inte garantin för förslitningsskador på produkten. Du betalar själv returfrakten när du vill skicka tillbaka något. För återbetalning - ange ditt postgiro -, bakgiro-,personkonto-, eller bankkontonummer. Varan ska vara i samma skick som när den skickades, om kartong är trasig eller brutet så går det ej att lämna tillbaka varan.


Fellevererad eller saknad vara

Om du saknar en vara eller har fått fel vara levererad ska du anmäla det till vår kundtjänst så fort som möjligt. Meddela vilken vara som saknas eller vad som har blivit fellevererat så hjälper vi dig.


Ångerrätt

Som kund har du alltid ångerrätt i 14 dagar enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokal. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp genom att meddela oss detta inom 14 dagar från det att du eller ett ombud till dig tagit emot den beställda varan (ångerfristen). Varan ska skickas i retur inom 14 dagar räknat från det datum du meddelade oss om att du utnyttjat din ångerrätt. Produkten ska returneras väl emballerad i fint skick och i originalkartong. Observera att du som kund ansvarar för att paketet kommer fram. Vi rekommenderar dig att skicka paketet spårbart.

Ångerrätt eller bytesrätt gäller inte för varor med bruten försegling som inte kan återlämnas. Ångerrätten gäller ej vid special beställningar.  Om det har gått mer än 14 dagar så har du inte rätt att lämna tillbaka varan. Vi följer konsumentverkets rekommendationer se: konsumenverket.se


Personuppgiftlagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftlagen (PUL)

 

Internationellt

Vi skickar paket till hela världen. Observera att fraktkostnaderna kan variera beror på vilket land man handlar ifrån.

We ship worldwide!


  2017-06-04 23:40:35